DIETA KETOGENICZNA

Dieta pudełkowa ketogeniczna Kraków

Jeżeli chcesz w szybkim tempie zredukować masę ciała, przygotowujesz się do ważnych zawodów sportowych lub chcesz poprawić insulinowrażliwość, bo po posiłkach odczuwasz duży spadek energii – dowiedz się więcej o naszej diecie!

Dieta keto – na czym to polega?

  • specjalistyczny model odżywiania
  • spożywanie posiłków o takiej samej wartości kalorycznej w ustalonych odstępach czasu
  • wysoka podaż tłuszczu (72 – 75% kalorii pochodzi z tłuszczów)
  • zróżnicowana, ale wysoka ilość spożywanego białka
  • eliminacja węglowodanów (do ok. 20 g na dzień)

Dieta pudełkowa ketogeniczna Kraków – sprawdź jakie efekty będziesz mógł zaobserwować!

Dla kogo?

Dieta ketogeniczna jest polecana dla:

  • osób o zwiększonej aktywności fizycznej
  • osób uprawiających sporty wytrzymałościowe
  • chcących szybko zredukować zbędne kilogramy i z dużą zawartością tkanki tłuszczowej w ciele
  • osób, które mają problem z przyswajaniem węglowodanów
  • osób z podwyższonym nadciśnieniem, cukrzycą oraz chorobami degeneracyjnymi mózgu

Produkty bazowe diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna opiera się na następujących produktach:

  • tłuszcze nasycone zwierzęce: golonka, boczek, karkówka, udka z kurczaka, filet z kurczaka oraz indyka, wołowina, jagnięcina, schab, smalec, wędliny, pasty, nabiał – tłuste sery białe, żółte, feta, masło, itp.
  • tłuszcze jednonienasycone roślinne: oliwa z oliwek, olej kokosowy, orzechy
  • tłuszcze wielonienasycone: ryby, olej lniany, siemię lniane, ziarna sezamu, jaja
  • warzywa o niskiej zawartości węglowodanów: brokuły, kalafior, kapusta, ogórek, bakłażan, cebula, papryka, grzyby, szpinak, sałata, jarmuż

Aby ciało nauczyło się czerpać energię z ciał ketonowych do podstawowych procesów życiowych, musi zaadaptować się do stanu ketozy. Czas uzyskania tego stanu jest indywidualny i określa się go na podstawie pomiaru stężenia ciał ketonowych w moczu. Badanie to w przypadku przejścia na dietę ketogeniczną jest obowiązkowe.

DIETA KETOGENICZNA

Jeżeli chcesz w szybkim tempie zredukować masę ciała, przygotowujesz się do ważnych zawodów sportowych lub chcesz poprawić insulinowrażliwość, bo po posiłkach odczuwasz duży spadek energii

Warianty kaloryczne:

1400kcal
1800kcal
2200kcal
2600kcal
3000kcal
W razie wątpliwości skontaktuj się z naszym dietetykiem.

Ze względu na to, że dieta ketogeniczna stosowana jest do różnych celów, to w niektórych przypadkach wartość energetyczna musi być ustalona indywidualnie. Przed zastosowaniem diety zalecana jest jednak konsultacja z lekarzem lub dietetykiem. Ten model żywienia nie jest polecany dla osób mających problemy z gospodarką lipidową, chorobami wątroby, trzustki i nerek, pęcherzyka żółciowego oraz cierpiących na dolegliwości żołądkowo-jelitowe. Ze względu na ograniczenie węglowodanów, zaleca się stosowanie jadłospisu ketogenicznego przez okres maksymalnie 2-3 miesięcy.

Nie wiesz jaką dzienną kaloryczność wybrać?
Skorzystaj z naszego kalkulatora.

Nasza strona korzysta z plików cookie, głównie z usług podmiotów zewnętrznych. Zdefiniuj swoje preferencje dotyczące prywatności i / lub zaakceptuj używanie przez nas plików cookie.