DIETA BEZLAKTOZOWA

Dieta pudełkowa bezlaktozowa Kraków

Jeżeli chcesz w szybkim tempie zredukować masę ciała, przygotowujesz się do ważnych zawodów sportowych lub chcesz poprawić insulinowrażliwość, bo po posiłkach odczuwasz duży spadek energii – dowiedz się więcej o naszej diecie!

Dieta bezlaktozowa – na czym to polega?

  • Dieta bezlaktozowa to dieta eliminacyjna, która jest formą leczenia objawowego nietolerancji laktozy. Dotyczy ona osób, których organizm nie trawi cukru mlecznego.
  • Osoby z nabytym niedoborem laktazy, nie muszą całkowicie eliminować  z diety produktów mlecznych i jego pochodnych, mogą je spożywać  w ograniczonych ilościach.
  • Natomiast osoby z wrodzoną nietolerancją laktazy muszą bezwzględnie stosować dietę bezlaktozową.

Jakie produkty stosujemy w diecie bezlaktozowej?

  • Produkty mleczne poddane procesowi fermentacji (np. maślanka, kwaśna śmietana, sery pleśniowe, kefir, jogurt), ponieważ zawarte w nich bakterie probiotyczne produkują laktazę, a tym samym wspomagają proces rozkładu cukru mlecznego.
  • Bezpiecznie można spożywać także sery twarde dojrzewające (tj. cheddar, gouda, parmezan), ponieważ praktycznie nie zawierają laktozy, w związku z tym na ogół są dobrze tolerowane przez osoby z nietolerancją tego cukru.
  • Wszelkie produkty pochodzenia roślinnego.

Dieta bezlaktozowa efekty

Dieta ketogeniczna opiera się na następujących produktach:

  • tłuszcze nasycone zwierzęce: golonka, boczek, karkówka, udka z kurczaka, filet z kurczaka oraz indyka, wołowina, jagnięcina, schab, smalec, wędliny, pasty, nabiał – tłuste sery białe, żółte, feta, masło, itp.
  • tłuszcze jednonienasycone roślinne: oliwa z oliwek, olej kokosowy, orzechy
  • tłuszcze wielonienasycone: ryby, olej lniany, siemię lniane, ziarna sezamu, jaja
  • warzywa o niskiej zawartości węglowodanów: brokuły, kalafior, kapusta, ogórek, bakłażan, cebula, papryka, grzyby, szpinak, sałata, jarmuż

Aby ciało nauczyło się czerpać energię z ciał ketonowych do podstawowych procesów życiowych, musi zaadaptować się do stanu ketozy. Czas uzyskania tego stanu jest indywidualny i określa się go na podstawie pomiaru stężenia ciał ketonowych w moczu. Badanie to w przypadku przejścia na dietę ketogeniczną jest obowiązkowe.

DIETA KETOGENICZNA

Jeżeli chcesz w szybkim tempie zredukować masę ciała, przygotowujesz się do ważnych zawodów sportowych lub chcesz poprawić insulinowrażliwość, bo po posiłkach odczuwasz duży spadek energii

Warianty kaloryczne:

1400kcal
1800kcal
2200kcal
2600kcal
3000kcal
W razie wątpliwości skontaktuj się z naszym dietetykiem.

Ze względu na to, że dieta ketogeniczna stosowana jest do różnych celów, to w niektórych przypadkach wartość energetyczna musi być ustalona indywidualnie. Przed zastosowaniem diety zalecana jest jednak konsultacja z lekarzem lub dietetykiem. Ten model żywienia nie jest polecany dla osób mających problemy z gospodarką lipidową, chorobami wątroby, trzustki i nerek, pęcherzyka żółciowego oraz cierpiących na dolegliwości żołądkowo-jelitowe. Ze względu na ograniczenie węglowodanów, zaleca się stosowanie jadłospisu ketogenicznego przez okres maksymalnie 2-3 miesięcy.

Nie wiesz jaką dzienną kaloryczność wybrać?
Skorzystaj z naszego kalkulatora.

Nasza strona korzysta z plików cookie, głównie z usług podmiotów zewnętrznych. Zdefiniuj swoje preferencje dotyczące prywatności i / lub zaakceptuj używanie przez nas plików cookie.